JEG TALER IKKE TIL DIG - DU TALER IKKE TIL MIG

7.4.06

Dag 1 Skriveøvelse hos farmeren


Skriveøvelse hos farmeren, 15 minutter til at skrive en tekst ud fra et givent objekt, derefter gives den videre til sidemanden, der skriver en ny, der igen sender den til sidemanden der skriver en ny. (Her følger en lille del af det tekstmateriale, som der blev produceret.)

Sternberg får ”Effektivt landbrug – landets uafhængige avis – 6 april 2006”.

Sternberg:

Alt er fossile brændstoffer
for mit nærværs trinløse traktor
men også mit fraværs rene luft
min million-værdifulde fødselshjælper
blide 2 mm. Regn
over mit kranies frugtsommelige muld
om lidt spirer det hele
Af sted til overhalingsbanen
- der er forårssalg!


Frank Langmack, 15 minutter med Sternbergs tekst:

4 fødselshjælpere i
cockpit på trinløs Ferguson
nærværet er spirende
blidt daler vintermuld
af de fossile kranier
sigter efter overhalingsbanen
forårskåde og bio-brændselbrune
Alt
er effektiv tid
når det er tørvejr
på landet!



Farmer, 15 minutter med Sternbergs tekst:

Hvad laver Frank Jæger her
med sine ellesko?
det er brændstof og nærvær og Gnags
traktortræk. Hvad ellers kan man bruge regnen til
i april måneds pløre
her kan ikke knuses kerner
her kan højest gives gylle
som kan høre græsset gro